Απομακρισμένος χειρισμός τριφασικού κινητήρα Απομακρισμένος χειρισμός τριφασικού κινητήρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Απομακρισμένος χειρισμός τριφασικού κινητήρα



Ο έλεγχος αυτός βρίσκει συχνά εφαρμογή στην βιομηχανία, σε περιπτώσεις όπου απαιτείται η εκκίνηση ή η διακοπή της λειτουργίας ενός κινητήρα από δύο ή περισσότερα σημεία.

Περιγραφή σχεδίου κυκλώματος 

Οι τρεις φάσεις της παροχής (R, S, Τ) διέρχονται από τον τριπολικό γενικό διακόπτη κυκλώματος.


και της τρεις ασφάλειες τήξεως που προστατεύουν το κύκλωμα από
ρεύματα βραχυκυκλώματος και
ρεύματα υπερφόρτισης

Επίσης μπορούμε να αντικαταστήσουμε της ασφάλειες με ένα
Θερμομαγνητικό Διακόπτη
Στην συνέχεια, οι τρεις φάσεις R, S, T, οδηγούνται στο ρελέ ισχύος 


Όταν το ρελέ  ενεργοποιηθεί μέσω των ακροδεκτών του (Α1, Α2) τροφοδοτεί τον κινητήρα με ηλεκτρικό ρεύμα, μέσω του ρελέ θερμικής προστασίας(θερμικό)


Με το ρελέ αυτό ρυθμίζουμε την ένταση του ρεύματος στην οποία επιθυμούμε να διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα όταν αυτός υπερφορτισθεί.

Το θερμικό διαθέτει 2 επαφές: Μία NC που συμβολίζεται με τους αριθμούς 95-96 και μία ΝΟ που συμβολίζεται με τους αριθμούς 97-98.

Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί εδώ είναι το εξής. 

Το ρελέ θερμικής προστασίας δεν διακόπτει την γαλβανική σύνδεση μεταξύ του κινητήρα και του ρελέ ισχύος  (δεν ανοίγει το κύκλωμα). Όταν «αντιληφθεί» ότι υπάρχει υπερφόρτιση στο κύκλωμα, οι δύο επαφές του αλλάζουν κατάσταση. 
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η επαφή 95-96 ανοίγει και η επαφή 97-98 κλείνει.
 Έτσι, όπως θα δούμε στο κύκλωμα ελέγχου, λαμβάνουμε υπόψη αυτή την αλλαγή της κατάστασης των επαφών του θερμικού και διακόπτουμε την τροφοδοσία του κινητήρα, θέτοντας εκτός λειτουργίας το ρελέ Και συνάμα ανάβει η λυχνία πτώσης θερμικού.

Το κύκλωμα των χειριστηρίων

Σε σειρά με την επαφή 95-96 συνδέονται τα δύο Stop  των χειριστηρίων.
Όποιο από τα δύο Stop ενεργοποιηθεί, θα ανοίξει το κύκλωμα οπότε και πάλι θα διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.

Στην συνέχεια, βλέπουμε την συνδεσμολογία των δυο χειριστηρίων  τα δύο Start των χειριστηρίων και συνδέονται παράλληλα.
 Όποιο από τα δύο μπουτόν πατηθεί, θα θέσει σε κατάσταση ON το ρελέ , το οποίο θα κάνει αυτοσυγκράτηση μέσω της βοηθητικής επαφής του.

Το ρελέ θα διαρρέεται συνεχώς από ρεύμα –μέσω της κλειστής επαφής 95-96, της κλειστής επαφής του και της βοηθητικής του επαφής 13-14- μέχρι να πατηθεί ένα από τα δύο Stop .


Δείτε ακόμα