Συνδεσμολογία ενος τριφασικού κινητήρα με ένα PLC εφαρμογή με LOGO!8. Συνδεσμολογία ενος τριφασικού κινητήρα με ένα PLC εφαρμογή με LOGO!8.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Συνδεσμολογία ενος τριφασικού κινητήρα με ένα PLC εφαρμογή με LOGO!8.





Για κυκλώματα κινητήρων συνήθως χρησιμοποιούμε το Logo! 230RC το οποίο μπορεί να δεχτεί στις εισόδους 230 Volt αλλά όχι αισθητήρες για κάποιον επιπλέον έλεγχο.

 Σε περίπτωση που θέλουμε να κάνουμε και έλεγχο θερμοκρασίας στο μοτέρ θα χρησιμοποιήσουμε το PLC 12-24RC.

Πως καλωδιώνομαι το Logo για κινητήρες και γενικά τα Start – Stop , NC-NO επαφές θερμικού.

To Stop, Start στην μία επαφή τους παίρνουνε φάση από μία ασφάλεια 2 Α, ανάλογα ποιο PLC έχω και το όριο στα Amber που μου δίνει ο κατασκευαστής και η άλλη γίνεται είσοδος στο PLC π.χ Ι2, Ι3 αντίστοιχα.

Το θερμικό όπως γνωρίζεται έχει μία κλειστή επαφή NC 95-96 και μία ανοικτή NO 97-98.


Στο θερμικό στέλνουμε φάση από την ασφάλεια των 2 Α στο 97 (επειδή θα πάει στις εισόδους) και την έξοδο 98 την στέλνουμε στην είσοδο I1 και στέλνουμε φάση από την ασφάλεια 10 Α στο 95 και η έξοδος NC 96 πάει στην έξοδο Q1 του PLC που αντίστοιχα οπλίζει το Α1 του ρελέ ισχύος του κινητήρα. 
Aυτό γίνεται για να εξασφαλίσουμε σε περίπτωση βλάβης του κινητήρα με την 97-98 θα στείλουμε σήμα στην είσοδο Ι1 το οποίο πηγαίνει σε μία πύλη ΑΝD και θα σταματήσει το πρόγραμμα ενώ η 95-96 θα ανοίξει και θα βγάλει  εκτός της έξοδο του PLC επομένως και το ρελέ ισχύος ΚΜ1 δηλαδή εξασφαλίζουμε και μηχανική διακοπή των εξόδων σε περίπτωση που πχ κολλήσει το ρελέ εξόδου Q1 του PLC.

Διαβάστε ακόμη ο Αυτοματισμός γερανογέφυρας με PLC

Αυτό που δεν πρέπει να ξεχάσουμε είναι να ρυθμίσουμε το ρεύμα θερμικού στο Ι ονομαστικό του κινητήρα Iθ=Ιον, εκτός από την περίπτωση που έχω διακόπτη Αστέρα Τρίγωνο και το θερμικό μπαίνει σε σειρά με τα τυλίγματα τότε το Iθ=Ιον/√3=0,58 Ιον.


Επομένως το θερμικό το επιλέγω γνωρίζoντας το ρεύμα  του κινητήρα.

  Το βοηθητικό κύκλωμα αυτοματισμού

Όπως γνωρίζουμε το βοηθητικό κύκλωμα αυτοματισμού ενός τριφασικού ή μονοφασικού κινητήρα
είναι το παρακάτω, όπου το Q2 είναι η λυχνία εργασίας , Q4 λυχνία ηρεμίας και Q3 η λυχνία βλάβης.

Εάν θέλουμε να το μετατρέψουμε σε κύκλωμα PLC σε γλώσσα FBD , σκεφτόμαστε ως εξής:


πάντα ξεκινάμε από ότι έχω παράλληλα και και το βάζω σε μία πύλη OR, ότι είναι σε σειρά σε μία πύλη ΑΝD :
To Start I3 σε μία OR με την έξοδο Q1 (Αυτοσυγκράτησης)
Το θερμικό I1 με το Stop I2 σε μία AND γιατί είναι σε σειρά , με αναστροφή όμως το θερμικό γιατί χρησιμοποιήσαμε την ανοικτή επαφή 97-98 και αν το κάνετε προσομοίωση θα δείτε ότι έτσι μου δίνει 1 η πύλη ΑΝD και στην βλάβη θα στείλει 0 στην πύλη AND και θα σταματήσει το κύκλωμα.
Το λαμπάκι βλάβης Q2 πολύ απλά το συνδέω στην έξοδο του Ι1 και στην βλάβη θα δώσει 1 και θα το οπλίσει.
Τέλος το λαμπάκι ηρεμίας Q3 το βάζω σε μία AND με αναστροφή όπου φέρνω και την έξοδο Q1 γιατί είναι αντίθετο με την Q1 όποτε λειτουργεί η Q1 να στέλνει 1 στην AND και να σταματάει αυτό το λαμπάκι.


Το είδα εδώ