Τα θερμικά ρελέ αποτρέπουν μια ηλεκτρικό κινητήρα από το να τραβήξει παραπάνω ρεύμα από το ονομαστικό και έτσι να υπερθερμανθεί.
Οι λόγοι που ενεργοποιείτε το θερμικό είναι
1 Διακοπή μιας φάσης Δικτύου
2 Πτώση τάσης δικτύου
3 Υπερφόρτωση κυκλώματος-κινητήρα
4 Μηχανική βλάβη
Έτσι δημιουργούν αύξηση στο ρεύμα του κινητήρα και αύξηση στην θερμοκρασία της μηχανής.
να υπερθερμανθεί, και κυριολεκτικά να καεί.
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε, ότι οι ασφάλειες
προστατεύουν το κύκλωμα τροφοδοσίας του κινητήρα από βραχυκυκλώματα δεν παρέχουν προστασία έναντι υπερεντάσεων, διότι όπως από τις χαρακτηριστικές καμπύλες λειτουργίας αυτών των ασφαλειών, ο χρόνος που Θα χρειαστεί μεγάλος ιδιαίτερα για μικρές υπερέντασις.
Υπάρχουν διάφορα είδη θερμικών ρελέ ανάλογα την ένταση τους(Αμπέρ)
και τα συμβολίζουμε
Εδώ θα ασχοληθούμε με την λειτουργία ενός μηχανικού θερμικούΠεριγραφή.
διμεταλλικό θερμικού |
Ένας πλαστικός άξονας συνδέει μηχανικά τα 3 διμεταλλικά ελάσματα ενός βραχίονα μπορεί να ανοίξει την επαφή ελέγχου 95 -96 μαντάλωση που υπάρχει δεν επιτρέπει την αυτόματη στην αρχική του θέση, έτσι ώστε η επαφή 95-96 μόνο με χειροκίνητη επαναφορά.
ο μηχανισμός του θερμικού |
του ενός μόνο διμεταλλικού ελάσματος.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί με κανονικές συνθήκες δηλ. όταν το ρεύμα διαρρέει τους αγωγούς τροφοδοσίας του είναι ίσο με το ονομαστικό λειτουργίας του, τότε τα διμεταλλικά ελάσματα του Θερμικού βρίσκονται στην θέση που φαίνονται στο σχήμα και η επαφή ελέγχου 95-96 είναι κλειστή
Ας υποθέσουμε ότι για οποιοδήποτε λόγο περνά από τους αγωγούς τροφοδοσίας του κινητήρα μεγαλύτερο ρεύμα (υπερένταση).
Θα λυγίσουν.
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την μετακίνηση του πλαστικού άξονα , ο οποίος μέσω του βραχίονα θα ανοίξει την επαφή ελέγχου 95 - 96, στο κύκλωμα αυτοματισμού.
Το μαντάλωμα του βραχίονα δεν επιτρέπει το αυτόματο κλείσιμο της επαφής 95 - 96.
Υπάρχει και η επαφή 97NO-98NO που είναι η αντίθετη του 95NC-96NC που μας βοηθάει να βάλουμε μια ενδεικτική λυχνία που θα ανάβει όταν απενεργοποιείτε το θερμικό
Ακόμα υπάρχει και ο ρυθμιστής του θερμικού
Προστασία ασύγχρονων τριφασικών κινητήρων(θερμικά)
Power | Nomimal current In | Directly Fused | Star - Delta Started | Star - Delta contactor In | Circuit Breaker In | |
KW | HP | A | A | A | Α | A |
0,2 | 0,3 | 0,7 | 2 | 2 | - | 16 |
0,33 | 0,5 | 1,1 | 2 | 2 | - | 16 |
0,5 | 0,7 | 1,4 | 2 | 2 | - | 16 |
0,8 | 1,1 | 2,1 | 4 | 4 | - | 16 |
1,1 | 1,5 | 2,6 | 4 | 4 | - | 16 |
1,5 | 2 | 3,6 | 6 | 4 | (16)22 | 16 |
2,2 | 3 | 5,0 | 10 | 6 | (16)22 | 16 |
3 | 4 | 6,6 | 16 | 10 | (16)22 | 16 |
4 | 5,5 | 8,5 | 20 | 16 | (16)22 | 16 |
5,5 | 7,5 | 11,5 | 25 | 20 | (16)22 | 16 |
7,5 | 10 | 15,5 | 35 | 25 | (25)22 | 25 |
11 | 15 | 22,2 | 35 | 35 | (40)30 | 40 |
15 | 20 | 30 | 50 | 35 | (40)30 | 40 |
22 | 30 | 44 | 63 | 50 | (63)/60 | 60 |
30 | 40 | 57 | 80 | 63 | (63)/60 | 60 |
45 | 66 | 85 | 125 | 100 | 90 | 100 |
55 | 75 | 104 | 160 | 125 | 110 | 100 |
75 | 100 | 140 | 200 | 160 | 150 | 200 |
90 | 125 | 168 | 225 | 200 | 220 | 200 |
110 | 150 | 205 | 300 | 250 | 220 | 200 |
132 | 180 | 245 | 400 | 300 | 300 | 400 |
160 | 220 | 290 | 430 | 300 | 300 | 400 |
200 | 270 | 360 | 500 | 430 | 480 | 400 |
240 | 325 | 430 | 630 | 500 | 480 | 480 |