Τι ειναι οι υποειδής (hypoid) μειωτήρες Τι ειναι οι υποειδής (hypoid) μειωτήρες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Τι ειναι οι υποειδής (hypoid) μειωτήρες


   

Η «ανατομία» των μειωτήρων που συνδυάζουν το πλεονέκτημα χαμηλού κόστους των κοχλιωτών μειωτήρων με τα τεχνικά ατού των μειωτήρων με κωνικά γρανάζια.
Τα γρανάζια είναι βασικό στοιχείο σε κάθε εργαλειομηχανή που βασίζεται στην περιστροφική κίνηση. Η κίνηση μπορεί να παραχθεί είτε από κάποιο ηλεκτροκινητήρα, είτε από μια μηχανή και ονομάζεται είσοδος.


Η μηχανή έχει συνήθως υψηλή στροφορμή, αλλά μικρή ροπή με αποτέλεσμα η ροπή αυτή να μην είναι αρκετή για την εκτέλεση εργασιών με μεγάλα φορτία και ως εκ τούτου να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα σε βιομηχανικές εφαρμογές
.   

Για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, χρησιμοποιούνται συμπλέξεις γραναζιών. Σε συμπλέξεις γραναζιών, η είσοδος συνδέεται μέσω ενός άξονα σε ένα μικρό γρανάζι που ονομάζεται πηνίο.
Το πηνίο συνεργάζεται με ένα μεγαλύτερο γρανάζι για περίπτωση μεγαλύτερης μετάδοσης.
Λόγω αυτής της μορφής σύμπλεξης, η ροπή του κινητήρα αυξάνεται σε βάρος της στροφορμής.
Μια ποικιλία των γραναζιών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αυτό το σκοπό, όπως παράλληλα γρανάζια, ελικοειδή γρανάζια, κωνικά γρανάζια κλπ σε κάθετη ή οριζόντια διάταξη.
 



Ωστόσο, τα γρανάζια αυτά έχουν ένα περιορισμό και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο σε συστήματα όπου οι άξονες εισόδου και εξόδου είναι στο ίδιο επίπεδο. Για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, εξελίχθηκε ένας ειδικός τύπος γραναζιών που ονομάζονται υποειδείς οδοντωτοί τροχοί.
Τα υποείδη γρανάζια είναι μία υποομάδα των κωνικών γραναζιών (bevel).
   

 Σε πρώτη παρατήρηση τα υποειδεί γρανάζια φαίνεται να είναι όμοια σε εμφάνιση με τα ελικοειδή κωνικά γρανάζια.
Η βασική διαφορά είναι ότι τα επίπεδα εισόδου και εξόδου είναι διαφορετικά και αυτό επιτρέπει την πιο αποτελεσματική σύμπλεξη των γραναζιών. Δεδομένου ότι η επαφή των δοντιών είναι σταδιακή, τα υποειδή γρανάζια είναι αθόρυβα στην λειτουργία σε σύγκριση με τα γρανάζια παράλληλων αξόνων.



Τα υποειδή γρανάζια χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές στην βιομηχανία αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία, το δε χρησιμοποιούμενο υλικό είναι μέταλλο π.χ. ανοξείδωτο ατσάλι.
Μια σημαντική εφαρμογή των υποειδών γραναζιών είναι στα διαφορικά των αυτοκινήτων, όπου οι άξονες του πηνίου μηχανής και της κορώνας βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα.


                                                                  Μειωτήρες
 

Οι υποειδής (hypoid) μειωτήρες κατασκευάστηκαν βασιζόμενοι σε 60ετή εμπειρία, εξέλιξη και παραγωγή μειωτήρων. Ήδη πλέον του 1.000.000 μειωτήρων αυτού του τύπου είναι σήμερα σε χρήση. Η νέα γενιά χαρακτηρίζεται από τον συμπαγή σχεδιασμό, το αρθρωτό σύστημα (modular) συνδυασμών, ελεύθεροι συντήρησης και χωρίς περιορισμό ως προς την θέση τοποθέτησης.
    

Με τους υποειδής μειωτήρες, έχουμε την δυνατότητα να πετύχουμε μεγάλες σχέσεις μετάδοσης από 5:1 ως 1440:1 και μεγάλους βαθμούς απόδοσης από 80 ως 85% σε όλο το εύρος της μετάδοσης. Οι υποειδείς μειωτήρες συνδυάζουν το πλεονέκτημα κόστους των κοχλιωτών μειωτήρων με τα τεχνικά πλεονεκτήματα των μειωτήρων με κωνικά γρανάζια.

Τα χαρακτηριστικά τους είναι:
Τοποθέτηση με κάθε επιθυμητό τρόπο αφού διατίθενται σε κλειστό κιβώτιο
Είναι 100% ελεύθεροι συντήρησης, λόγω της μακράς διάρκειας λίπανσης με γράσο.
Αυξημένος βαθμός απόδοσης < 90%
Μειωμένη κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με τους αντίστοιχους γωνιακούς κοχλιωτούς μειωτήρες.
Χαμηλότερο επίπεδο θορύβου, συγκρινόμενοι με μειωτήρες παράλληλων ή κωνικών γραναζιών.
Γρανάζια από ατσάλι για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τα κοινά ορειχάλκινα
Καλύπτει προδιαγραφή ΙΡ65 (αδιάβροχος και στεγανός για εφαρμογές στην βιομηχανία τροφίμων - και με χρήση γράσου τροφίμων - ή σε ανάλογες εφαρμογές)
Διατίθενται με κοίλο άξονα για γρήγορη και απλή εγκατάσταση
Δυνατότητα αμφίπλευρης μετάδοσης κίνησης Εφαρμογές
    

Οι υποειδείς μειωτήρες βρίσκουν κυρίως εφαρμογή σε:
Βιομηχανίες ποτών τροφίμων και φαρμάκων
Μεταφορικές ταινίες
Συσκευαστικές μηχανές
Εργαλειομηχανές
Συσκευές μέτρησης *Ο κ. Ιωάννης Χατζηγιανέλλης είναι Διπλ. Μηχ/γος μηχανικός ΕΜΠ, και εργάζεται στο τμήμα Βιομηχανίας της Ε.ΣΚΑΖΙΚΗΣ –Λ. ΜΑΡΑΓΚΟΣ Α.Ε. ως Technical Manager.