Υπηρεσία τηλεφωνίας μέσω Διαδικτύου (VoIP/SIP) Υπηρεσία τηλεφωνίας μέσω Διαδικτύου (VoIP/SIP)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Υπηρεσία τηλεφωνίας μέσω Διαδικτύου (VoIP/SIP)


Το Voice over IP (γνωστό και ως VoIP, Τηλεφωνία IP και Τηλεφωνία μέσω Διαδικτύου) αφορά μία τεχνολογία που καθιστά δυνατή τη δρομολόγηση φωνητικών συνδιαλέξεων μέσω του Διαδικτύου ή ενός δικτύου υπολογιστών.


  

Το VoIP (Voice over Internet Protocol) είναι ένας γενικός όρος για μια οικογένεια τεχνολογιών που επιτρέπει τη μετάδοση φωνής πάνω από το πρωτόκολλο του Διαδικτύου (Internet Protocol).


Mε τη χρήση ΙΡ τηλεφωνικών συσκευών ή ειδικών μετατροπέων, δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνικών κλήσεων πάνω από την υπάρχουσα δικτυακή υποδομή και όχι το δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο.



Τα βασικά στάδια για τη μετάδοση φωνής πάνω από το πρωτόκολλο του Διαδικτύου είναι η μετατροπή του αναλογικού σήματος φωνής σε ψηφιακή μορφή, η συμπίεση και μετατροπή του στο πρωτόκολλο του Διαδικτύου και τέλος η μετάδοση του σε μορφή πακέτων πάνω από το Διαδίκτυο.
 Η όλη διαδικασία στο απομακρυσμένο άκρο αντιστρέφεται. Οι διαδικασίες και στα δύο σημεία γίνονται σε πραγματικό χρόνο.

Το VoIP λειτουργεί με οποιαδήποτε σύνδεση στο Διαδίκτυο (ADSL, WiFi, GPRS, 3G, κ.λπ.) αρκεί να επιτρέπεται η διακίνηση των VoIP "πακέτων" στο εκάστοτε δίκτυο.
 Το VoIP σαν τεχνολογία υπάρχει από τις αρχές τις δεκαετίας του '90, αλλά άρχισε να γίνεται ιδιαίτερα διαδεδομένο στις αρχές του 2000.

 Σήμερα εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τεχνολογίες VoIP
για την επικοινωνία τους, είτε το ξέρουν (Skype) είτε δεν το ξέρουν (εναλλακτικοί πάροχοι).

Το VoIP λειτουργεί, είτε μόνο για εξερχόμενες κλήσεις είτε και για εισερχόμενες με χρήση κανονικού τηλεφωνικού αριθμού.

Το Πρωτόκολλο Έναρξης Συνόδου (Session Initiation Protocol, SIP) είναι ένα πρωτόκολλο σηματοδότησης, πολύ σημαντικό για τη βιομηχανία τηλεπικοινωνιών.

Χρησιμοποιείται από δύο τερματικά σημεία για να πετύχει την διαπραγμάτευση μίας κλήσης. 
Με τον όρο διαπραγμάτευση εννοούμε το μέσο, την μεταφορά και την κωδικοποίηση. Όταν η διαπραγμάτευση πετύχει, τα δύο τερματικά σημεία χρησιμοποιούν την επιλεγμένη μέθοδο, για να μιλήσουν το ένα στο άλλο ανεξάρτητα του SIP.
 Όταν η κλήση τελειώσει, το SIP χρησιμοποιείται για να δηλώσει τον τερματισμό της.