Έλεγχος αντίστροφης ώσμωσης με logo!8 Έλεγχος αντίστροφης ώσμωσης με logo!8

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Έλεγχος αντίστροφης ώσμωσης με logo!8


Η απλούστερη μορφή για μια μονάδα αντίστροφης ώσμωσης για την επεξεργασία θαλασσινού νερού σε αλιευτικό σκάφος αποτελείται:



Από μια τρίοδη ηλεκτροβαλβίδα προκειμένου η μονάδα να τροφοδοτείται με θαλασσινό νερό ή με επεξεργασμένο νερό κατά το σταμάτημα της, για τη διαδικασία έκπλυσης. Στην κατεύθυνση της τροφοδοσίας από θαλασσινό νερό υπάρχει φίλτρο σίτας για να αποτραπεί η είσοδος μεγάλων φερτών υλικών.
Το νερό οδηγείται στην αντλία τροφοδοσίας προκειμένου να περάσει τα φίλτρα φυσιγγίων και μέσω αυτών να φτάσει με πίεση τουλάχιστον 2bar στην αντλία ώσμωσης.


Τα φίλτρα φυσιγγίων εξασφαλίζουν οτι τα τυχόν φερτά αιωρούμενα στερεά >1μ nominal δεν θα περάσουν στην αντλία ώσμωσης και στις μεμβράνες γιατί θα προκαλούσαν σημαντικές ζημιές.



Ενδιάμεσα στα φίλτρα φυσιγγίων εισάγεται με δοσομετρική αντλία περί τα 1.4ppm διαλύματος αντικαθαλατωτικού σε αραίωση 10%. 
Το αντικαθαλατωτικό εξασφαλίζει οτι όσο αφαιρούμε ποσότητα καθαρού νερού, οπότε συμπυκνώνουμε περισσότερο κάποια διαλυμένα στερεά, αυτά δεν θα αρχίσουν να δημιουργούν καθαλατώσεις στον κλάδο της άλμης προκαλώντας προοδευτική απόφραξη των μεμβρανών. 



Στο σημείο αυτό υπάρχει παροχόμετρο και μανόμετρο για τις ρυθμίσεις της μονάδας. Μετά από αυτά υπάρχει πρεσσοστάτης που θα επισημάνει την απουσία πίεσης νερού και θα σβήσει τη μονάδα για να μην καταστραφεί η αντλία ώσμωσης


Κατόπιν το νερό με μια εμβολοφόρα αντλία και με τη χρήση αεροκώδωνα για την απόσβεση των υδραυλικών πληγμάτων ανεβαίνει σε πίεση 55-65bar προκειμένου να διέλθει κατά μήκος των μεμβρανών και να υπερνικήσει την ωσμωτική πίεση, παράγοντας νερό από το κέντρο των μεμβρανών και απορρίπτοντας άλμη από τον κλάδο άλμης. Στην έξοδο της αντλίας ώσμωσης υπάρχει πρεσσοστάτης που ελέγχει ενδεχόμενη καταστροφική πίεση και σβήνει τη μονάδα.
Κατόπιν υπάρχουν τέσσερις μεμβράνες αντίστροφης ώσμωσης όπου κάθε μία τροφοδοτείται από την άλμη της προηγούμενης και παράγει μια ποσότητα νερού.



Στην έξοδο άλμης υπάρχει βελονοειδής βαλβίδα ρύθμισης της αντίθλιψης προκειμένου να υπάρξει η απαραίτητη ρύθμισης πίεσης των μεμβρανών και ροής της άλμης
Στην έξοδο του παραγόμενου νερού υπάρχει επίσης πρεσσοστάτης για την ανίχνευση καταστροφικής πίεσης στο παραγόμενο νερό. Μια ποσότητα του παραγόμενου νερού μέσω μηχανικού φλοτέρ γεμίζει τον κάδο έκπλυσης ενώ το υπόλοιπο διέρχεται από φίλτρο πρόσδοσης σκληρότητας, που προσδίδει ανθρακικό ασβέστιο στο νερό για να μην είναι διαβρωτικό.
Το νερό που παράγεται από τις μεμβράνες είναι διαβρωτικό, αλλά όχι τόσο διαβρωτικό όσο απαιτείται για να διαλύσει το ανθρακικό ασβέστιο στην ποσότητα που απαιτείται. Για να συμβεί αυτό χρησιμοποιούμε αέριο διοξείδιο του άνθρακα προκειμένου να δημιουργηθεί στο νερό επιπλέον ανθρακικό οξύ που θα απελευθερώσει ασβέστιο στο νερό και θα το κάνει λιγότερο διαβρωτικό.


Ανάλογα με την ποιότητα του νερού εισόδου μπορεί να απαιτείται ή να μην απαιτείται προσθήκη διοξειδίου του άνθρακα ελέγχουμε τη διαδικασία πρόσδοσης σκληρότητας με ένα αγωγιμόμετρο στην έξοδο του φίλτρου πρόσδοσης σκληρότητας. Θεωρητικά η διαδικασία αυτή έπρεπε να ελέγχεται με pH-μετρο, όπως είναι αρκετά ευαίσθητο για να δουλέψει σωστά σε μηχανοστάσιο αλιευτικού οπότε με το αγωγιμόμετρο ελέγχουμε τα εξής: Βάσει των δοκιμών θα καθοριστεί η ποιότητα του παραγόμενου νερού από τις μεμβράνες με μια στάθμη ηλεκτρικής αγωγιμότητας. Κατόπιν θα οριστεί μια δεύτερη στάθμη αγωγιμότητας του παραγόμενου νερού με την απαιτούμενη σκληρότητα και με αυτές τις στάθμες θα ανοιγοκλείνουμε μια ηλεκτροβαλβίδα για το αέριο, επιτυγχάνοντας έναν ικανοποιητικό μέσο όρο στη δεξαμενή του σκάφους. Επιπλέον αν η αγωγιμότητα ξεφύγει από τα συνήθη όρια (ένδειξη διάσχισης των μεμβρανών) η μονάδα θα κλείνει προκειμένου να μην καταστραφεί όλο το προϊόν της δεξαμενή με εισροή ακατέργαστου ύδατος.
Όλο το παραπάνω σενάριο υλοποιήθηκε με αυτό τον πίνακα, το Logo!8 και web-based χειρισμό από τη γέφυρα του σκάφους και το κινητό του ιδιοκτήτη του σκάφους...


Επιπλέον σε σύνδεση με το SCADA (http://www.pmi.gr/page/el/scada_demo/) μέσω modBus/TCP απεικονίζουμε και καταγράφουμε περιοδικά όλα τα στοιχεία για τη λειτουργία και τα σφάλματα της μονάδας προκειμένου να υπάρχει ιστορικό στον υπολογιστή του σκάφους και να είναι εφικτή η εξ' αποστάσεως υποστήριξη σε βλάβες.



Δείτε μερικές ενδιαφέρουσες αναρτήσεις