Τα μοτέρ των διαδρόμων γυμναστικής Τα μοτέρ των διαδρόμων γυμναστικής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Τα μοτέρ των διαδρόμων γυμναστικής

 

Ο ηλεκτρικός διάδρομος είναι το πιο δημοφιλές από τα οικιακά όργανα γυμναστικής, και πλέον υπάρχουν στην αγορά πολλά μηχανήματα με πολλές δυνατότητες και εναλλακτικές λύσεις.

  Η  ιπποδύναμη ενός μοτέρ, στην ουσία μιλάμε για τη δύναμη (αλλά και για την ποιότητα) του συγκεκριμένου μοτέρ. Είναι προφανές ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ιπποδύναμη του μοτέρ σε έναν ηλεκτρικό διάδρομο, τόσο υψηλότερη είναι η ποιότητα του διαδρόμου και, λογικά, θα είναι μεγαλύτερη και η διάρκεια ζωής του.

Συνήθως αναφέρονται δύο διαφορετικά είδη ιπποδύναμης. 
Το πρώτο (peak) είναι η ιπποδύναμη στο μέγιστο αριθμό περιστροφών ανά λεπτό με ελάχιστο φορτίο στο διάδρομο.
 Το δεύτερο είδος (continuous) είναι η συνεχής ιπποδύναμη που μπορεί να παραγάγει και να συντηρήσει το μοτέρ του διαδρόμου. 

Τα μοτέρ των διαδρόμων είναι 2 ειδών :

1)AC, δηλαδή εναλλασσόμενου ρεύματος (όπως είναι το μοτέρ από το ψυγείο, το πλυντήριο κτλ) και συναντώνται σε διαδρόμους επαγγελματικής χρήσεως γιατί έχουν πολύ μεγάλο όγκο, βάρος και απαιτούν inverter για να κινηθούν (επίσης πολύ ακριβό κομμάτι). Η απόδοσή τους μετριέται σε ίππους και έχουν μία ισχύ π.χ 3hp

2)DC, δηλαδή συνεχούς ρεύματος.

Οι κινητήρες DC χρησιμοποιούνται σε όλους τους οικιακούς διαδρόμους γυμναστικής γιατί έχουν μικρό όγκο, λιγότερο βάρος και αρκετά φθηνότερη οδήγηση από τις πλακέτες. Η απόδοσή τους μετριέται σε ίππους και έχουν 2 μετρήσεις ισχύος.
 Η μία είναι η συνεχής π.χ 2hp continuous και η maximum (η οποία τις περισσότερες φορές είναι θεωρητική, δεν την πιάνει ποτέ και δεν μας ενδιαφέρει).

Για να μην εντυπωσιάζεστε από νούμερα καθώς στην αγορά λέγονται πολλά και γράφονται περισσότερα, ένας μέσος όρος ίππων (Horsepower) που αρκούν για να κινήσουν έναν αναβάτη 100 κιλών είναι από 1,75hp – 2.0hp.

 Σας φαίνεται λίγο; Διαβάστε παρακάτω.

Ενας κινητήρας DC κρύβει πολλά μυστικά.


 Στη φωτογραφία έχουμε κινητήρες από όλες σχεδόν τις εταιρείες της αγοράς. Παρατηρήστε ότι ο 1.75 της φωτογραφίας είναι 20% μεγαλύτερος σε μήκος και πλάτος από αυτόν των 2 ίππων.





Μα είναι δυνατόν; Είναι.

Οι κατασκευαστές έχουν εφεύρει διάφορους τρόπους για να ονομάσουν την ιπποδύναμη όπως θέλουν. Αλλά είναι προφανές εάν απλά ανοίξετε το καπάκι και δείτε με το μάτι τον κινητήρα.

Είναι δυνατόν σε μόλις 7!!!!! εκατοστά διάμετρο να χωρέσουν ολόκληροι 2 ίπποι; Την απάντηση τη γνωρίζουμε όλοι.

Ένα άλλο θέμα είναι οι RPM που γράφει,δηλαδή οι στροφές ανά λεπτό που λειτουργεί ο κινητήρας. Θεωρητικά σε αυτές τις στροφές «βγάζει» την ιπποδύναμη.

Ναι αλλά ο διάδρομος λειτουργεί σε διάφορες ταχύτητες.


Συνήθως οι κινητήρες που έχουν τη σωστή ιπποδύναμη αποδίδουν σε χαμηλές στροφές. Είναι «ροπάτοι». Και φυσικά πολύ ακριβότεροι.

Ελπίζουμε να μπορέσαμε να σας διαφωτίσουμε. Να είστε προσεκτικοί με τις αγορές σας και να μην φοβάστε να συμβουλευτείτε τους ειδικούς.
Κι αν δεν σας κάλυψε το άρθρο.......

Δείτε μερικές ενδιαφέρουσες αναρτήσεις