Όλα όσα γνωρίζουμε κι αισθανόμαστε για τον κόσμο που μας περιβάλλει προέρχονται από τις αισθήσεις μας.
Η συνολική εμπειρία μας της εξωτερικής πραγματικότητας, προέρχεται από δεδομένα που συλλαμβάνονται από τις αισθήσεις μας και επεξεργάζονται αστραπιαία από τον εγκέφαλό μας. Αν λοιπόν τροφοδοτήσουμε τις αισθήσεις μας με κατασκευασμένες πληροφορίες, τότε ο εγκέφαλός μας θα διαμορφώσει μια νέα οπτική για την πραγματικότητα, η οποία βέβαια δεν είναι «πραγματική» είναι μια εικονική πραγματικότητα.
Αυτό επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια με την εξέλιξη της ισχύος των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Τι σημαίνει λοιπόν ο όρος εικονική πραγματικότητα (virtual reality στα αγγλικά και εν συντομία VR);
Ένα εικονικό τρισδιάστατο περιβάλλον που δημιουργείται από υπολογιστή, το οποίο μπορούμε να εξερευνήσουμε και να αλληλεπιδράσουμε μ’ αυτό με τη βοήθεια συνοδευτικών συσκευών όπως γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR headsets), ειδικά γάντια, αισθητήρες για την αναγνώριση των κινήσεων των χεριών και του σώματος, κινούμενοι διάδρομοι κ.α.
Αυτά όλα χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση του «πραγματικού».
Πώς χρησιμοποιείται η εικονική πραγματικότητα Εκπαίδευση
Οι μαθητές μπορούν να πετάξουν με αεροπλάνο πάνω από τα Ιμαλάια, να περιηγηθούν στο Λούβρο, να κάνουν ένα ταξίδι στην αρχαία Αίγυπτο, να δοκιμάσουν μια χειρουργική επέμβαση ανοικτής καρδιάς.
Η VR μπορεί να μοντελοποιήσει τον κόσμο με απίστευτο οπτικό τρόπο και σε πολλούς τομείς. Ιατρική, γεωγραφία, χημεία, φυσική, αστρονομία κ.α.
Μια χαρακτηριστική εφαρμογή είναι το Google Earth VR.
Ψυχαγωγία Virtual_Reality_movies
Οι θεατές ταινιών, συναυλιών και κάθε είδους παραστάσεων, μπορούσαν να τα παρακολουθήσουν εδώ και καιρό με τρισδιάστατο περιβαλλοντικό ήχο (surround). Τώρα αυτή η εμπειρία συμπληρώνεται και οπτικά με τη χρήση 360 καμερών και εργαλείων livestreaming.
Παιχνίδια ality_games
Όπως θα ξέρουμε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ο τομέας που αξιοποιεί ταχύτερα και πληρέστερα τις καινοτομίες της εικονικής πραγματικότητας, φτάνοντας σε πρωτόγνωρα επίπεδα αληθοφάνειας και αλληλεπίδρασης με τους χρήστες, εξαλείφοντας τη χρήση joysticks, ποντικιών, πληκτρολογίων και κάνοντάς τους να βιώσουν ένα βιντεοπαιχνίδι σαν να αποτελούν μέρος του.
Αγορές Virtual_Reality_market
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να περιηγούνται εικονικά στα σπίτια που τους προτείνονται, να δοκιμάζουν αλλαγές διακόσμησης ή διαρρύθμισης. Μπορούν επίσης να επισκέπτονται εικονικά καταστήματα, δοκιμάζοντας ρούχα ή παπούτσια, συσκευές ή αυτοκίνητα, κ.α.
Τουρισμός και εξερεύνηση Virtual_Reality_tourism
Ο καθένας επίσης θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν εικονικό χαρακτήρα (avatar), να επικοινωνήσει και να συμμετάσχει σε κοινές δραστηριότητες με άλλους (υπαρκτούς ή φανταστικούς).
Διαβάστε περισσότερα