Το ηλεκτρικό κύκλωμα του μονοφασικού Ανυψωτικού μηχανήματος αυτοκινήτων. Το ηλεκτρικό κύκλωμα του μονοφασικού Ανυψωτικού μηχανήματος αυτοκινήτων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Το ηλεκτρικό κύκλωμα του μονοφασικού Ανυψωτικού μηχανήματος αυτοκινήτων.



Σε πολλά συνεργεία αυτοκινήτων βλέπουμε ηλεκτρικά ανυψωτικά αυτοκινήτων  με  τριφασικό κινητήρα και άλλα με μονοφασικό . Σήμερα θα δούμε  την ηλεκτρική συνδεσμολογία ενός μονοφασικού
ηλεκτρομηχανικό δικόλωνο ανυψωτικό.



Το ηλεκτρικό κύκλωμα του μονοφασικού  Ανυψωτικού μηχανήματος αυτοκινήτων.
  KΜ1 Ηλεκτρονόμος για αριστερόστροφη λειτουργία
  ΚΜ2 Ηλεκτρονόμος για δεξιόστροφη λειτουργία.
  Κ3 Ηλεκτρονόμος πυκνωτή εκκινήσεως, ο οποίος οπλίζει στιγμιαία κατά την εκκίνηση του κινητήρα, θέτοντας τον πυκνωτή εκκινήσεως εντός λειτουργίας αυξάνοντας τη ροπή εκκίνησης.


 

Για να αυξηθεί η ροπή εκκίνησης χρησιμοποιείται και πυκνωτής εκκινήσεως ο οποίος βγαίνει αυτόματα εκτός λειτουργίας 0,3 sec μετά την εκκίνηση.

 Λίγα λόγια για τους πυκνωτές εκκίνησης -λειτουργίας

Οι πυκνωτές εκκίνησης 
    

Οι πυκνωτές εκκίνησης συνδέονται εν σειρά προς την περιέλιξη εκκίνησης και επομένως βγαίνουν εκτός λειτουργίας από τα ρελέ εκκίνησης μετά την εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα.
Οι πυκνωτές εκκίνησης είναι ηλεκτρολυτικού τύπου και δεν επιτρέπεται να παραμένουν υπό τάση πάνω από λίγα δευτερόλεπτα.
Αν για κάποιο λόγο ο ηλεκτρολυτικός πυκνωτής παραμείνει υπό τάση στο κύκλωμα είναι σίγουρο ότι θα καταστραφεί (θα σκάσει).
Όταν ένας πυκνωτής καταστραφεί πρέπει να αντικατασταθεί με άλλον ίδιων χαρακτηριστικών (τάση και χωρητικότητα).

Οι πυκνωτές λειτουργίας

  

Οι πυκνωτές λειτουργίας συνδέονται παράλληλα με τα άκρα των δυο περιελίξεων του ηλεκτροκινητήρα και παραμένουν σε τάση σε όλον τον χρόνο λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα.
 Το είδος αυτό των πυκνωτών είναι πολυπροπυλενίου και τοποθετούνται στην εγκατάσταση για να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα
Οι πυκνωτές λειτουργίας είναι μικρότερης τιμής από τους εκκίνησης του ίδιου ηλεκτροκινητήρα. 

Στους πυκνωτές λειτουργίας πρέπει να προσέχουμε τη συνδεσμολογία έτσι ώστε το άκρο που είναι σημαδεμένο με μία παύλα (-) 'η ένα τόξο (--) να συνδέεται πάντα στη γραμμή τροφοδοσίας του ρεύματος ή στην κύρια περιέλιξη και ποτέ στη βοηθητική.

καμένος πυκνωτής σε αντλία πιεστικού
Μια αντίθετη σύνδεση μπορεί να δημιουργήσει βραχυκύκλωμα στον πυκνωτή ή ακόμα και την καταστροφή της βοηθητικής περιέλιξη του ηλεκτροκινητήρα.
 

Η αντικατάσταση γίνεται πάντα με πυκνωτή των αυτών χαρακτηριστικών (τάση και χωρητικότητα).

Το σχέδιο αυτοματισμού

 Λίγα λόγια για την λειτουργία του κυκλώματος

Πιέζοντας είτε το μπουτόν Start ανόδου είτε το Start καθόδου, οπλίζει ένας από τους δύο ηλεκτρονόμους ΚΜ1 και ΚΜ2.
 Μέσω των ΝΟ επαφών τους τροφοδοτείται και οπλίζει ο ηλεκτρονόμος Κ3 ο οποίος θέτει τον πυκνωτή εκκινήσεως εντός λειτουργίας και ο κινητήρας εκκινεί με μεγαλύτερη ροπή. Ταυτόχρονα τροφοδοτείται και το χρονικό Τ1 το οποίο σε λιγότερο χρόνο από 0,3 sec βγάζει, μέσω της NC επαφής του, τον ηλεκτρονόμου Κ3 εκτός λειτουργίας μη επιτρέποντας στον πυκνωτή εκκινήσεως να μείνει εντός λειτουργίας και καταστραφεί.

Και φυσικά υπάρχουν τερματικοί διακόπτες ανόδου και καθόδου για την  ασφάλεια του  ανυψωτικού
The electric circuit of the single-phase Car lifts
 Το κύκλωμα ειναι απο εδώ