Ηλεκτρικό σχέδιο γερανογέφυρας Ηλεκτρικό σχέδιο γερανογέφυρας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Ηλεκτρικό σχέδιο γερανογέφυρας


Ηλεκτρικό σχέδιο γερανογέφυρας
  Τα ανυψωτικά συστήματα συνιστούν μια από τις πιο σύνθετες μηχανολογικές ή ηλεκτρομηχανολογικές διατάξεις.
 Και τούτο γιατί αποτελούνται από μια σειρά πολλαπλών μηχανισμών που περιλαμβάνουν μια μεγάλη γκάμα στοιχείων μηχανών, σιδηρών κατασκευών αλλά και ηλεκτρικών διατάξεων.






 Είναι γεγονός ότι οι ανάγκες ανύψωσης υλικών και εξοπλισμού στη βιομηχανία ποικίλλουν πάρα πολύ είτε ως προς το βάρος, το μέγεθος και τη μορφή του ανυψωνόμενου φορτίου, είτε ως προς τη δυσκολία πρόσβασης στα σημεία παραλαβής και απόθεσης και το ύψος στο οποίο βρίσκονται αυτά, είτε ως προς το άνοιγμα και την ταχύτητα λειτουργίας, είτε ως προς μια μεγάλη και δύσκολα καταγραφόμενη σειρά παραμέτρων στις διάφορες βιομηχανικές ανυψώσεις φορτίων.

Στην ηλεκτρική έλξη εφαρμόζονται συστήματα ηλεκτρικής κίνησης των οποίων οι μηχανές πολύ συχνά είναι τριφασικοί κινητήρες βραχυκυκλωμένου δρομέα.
 Οι μηχανές αυτές βρίσκουν μεγάλες εφαρμογές τόσο στην ηλεκτρική έλξη όσο και στη βιομηχανία, εξαιτίας των πλεονεκτημάτων τους που είναι η απλή κατασκευή, η αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος.


Λίγα λόγια για την ηλεκτρική εγκατάσταση ...
Όλοι οι χειρισμοί γίνονται από μία εξωτερική μπουτονιέρα .



Η συγκεκριμένη γερανογέφυρα έχει  δυο κινητήρες για την κίνηση παράλληλα των δυο δοκών και έναν για την κάθετη κίνηση  Και τον κινητήρα  ανύψωσης με ηλεκτρική πέδηση.
Κάθε κινητήρας κάνει δυο κινήσεις ( αριστερά-δεξιά ).
Διάβασε επίσης
Συνδεσμολογία τριφασικού κινητήρα με αλλαγή περιστροφής
Και τον κινητήρα  ανύψωσης(πάνω- κάτω) με ηλεκτρικό φρένο για ομαλό σταμάτημα του φορτίου.
Ας δούμε τη διαταξη από κοντά
 
 

Στην ηλεκτρική διάταξη των ρελε κινήσεως του γερανού που βλέπουμε στην παραπάνω φωτογραφία πρώτα έχουμε ένα γενικό ρελέ που οπλίζει με το μπουτόν πανικού(μανιτάρι)για λόγους ασφαλείας (ΚΜΟ)και τροφοδοτεί το βοηθητικό κύκλωμα αυτοματισμού.
Έπειτα έχουμε τα τέσσερα ρελέ των δύο κινητήρων για την  παράλληλή διαδρομή έναν αριστερά και έναν δεξιά που ξεκινούν ταυτόχρονα και οι δυο μαζί.
 Εδώ τους τροφοδοτούμε  με δυο διαφορετικά ρελέ( θα μπορούσαμε τα συνδέσουμε με ένα ρελέ για οικονομία χώρου και φυσικά θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τα KW του κάθε  κινητήρα).
Συνήθως είναι μικροί του 1 KW.Τα ρελέ είναι τα  τέσσερα  (ΚΜ1-2-3-4) με ηλεκτρική μανδάλωση.
Μέτα έχουμε τα δυο ρελε (ΚΜ5-6) τις οριζόντιας  κίνησης  δεξιά και το άλλο ρελέ αριστερά.
Και τέλος έχουμε τα δυο ρελέ(ΚΜ7-8) που τροφοδοτεί  το κινητήρα ανύψωσης που είναι μεγαλύτερο από τα αλλά τρία μοτέρ με ηλεκτρικό φρένο.
Ας δούμε την αλλαγή περιστροφής ενός Α.Τ.Κ.Β.Δ με ηλεκτρική μανδάλωση.
 
Αλλαγή περιστροφής τριφασικού κινητήρα με ηλεκτρική μανδάλωση
με την διαφορά ότι στην γερανογέφυρα το κύκλωμα αυτοματισμού είναι χαμηλής τάσης  24Vac για λόγους ασφαλείας.
Τους κινητήρες τους ασφαλίζουμε με αυτόματες ασφάλειες και με θερμομαγνητικούς διακόπτες.

Το ηλεκτρικό κύκλωμα μπουτονιέρα
Δείτε το βίντεο λειτουργίας animation