Πώς λειτουργεί το ΤΡΑΜ Πώς λειτουργεί το ΤΡΑΜ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Πώς λειτουργεί το ΤΡΑΜ



Tι είναι το τράμ?

Τράμ είναι ένα είδος μέσου μαζικής μεταφοράς, το οποίο κινείται πάνω σε ράγες.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο τρένο, καθώς είναι συρμός με βαγόνια, αλλά κινείται με χαμηλή ταχύτητα στο κέντρο της πόλης.]



Τράμ σήμερα υπάρχει στη χώρα μας μόνο στην Αθήνα.

Προτιμάται γιατί έχει μικρότερο κόστος από άλλα μέσα όπως για παράδειγμα το μετρό και ταυτόχρονα βοηθάει στην τουριστική ανάπτυξη, λόγω του νοσταλγικού χαρακτήρα του. 




Το όχηµα τράµ αποτελείται από 5 στοιχεία:


ΜΑ – Εµπρόσθιο κινητήριο στοιχείο -
 RA – Εµπρόσθιο ανηρτηµένο φέρον στοιχείο µε περιοχή για άτοµα µε Ειδικές Ανάγκες (Ε.Α.) 
- P – Στοιχείο στήριξης -
 RB – Οπίσθιο ανηρτηµένο φέρον στοιχείο µε περιοχή για άτοµα µε Ε.Α. -
 ΜΒ – Οπίσθιο κινητήριο στοιχείο Το στοιχείο MΑ φέρει κινητήριο φορείο, διαθέτει µονές θύρες και περιλαµβάνει την καµπίνα οδήγησης CA. Κατά τον ίδιο τρόπο, το στοιχείο ΜΒ φέρει το δεύτερο κινητήριο φορείο, διαθέτει µονές θύρες και περιλαµβάνει την καµπίνα οδήγησης CΒ. Κάθε κινητήριο φορείο είναι εξοπλισµένο µε δύο κινητήρες έλξης 106kW που αποδίδουν 424kW συνολική ισχύ οχήµατος.

 Το στοιχείο στήριξης P είναι ένα βαγόνι εξοπλισµένο µε φέρον φορείο, ένα παντογράφο και δεν περιλαµβάνει θύρες. 
Αµφότερα τα στοιχεία RA και RB αποτελούνται από ένα βαγόνι χωρίς φορεία. Τα άκρα τους συνδέονται µε τις παρακείµενες αρθρώσεις των στοιχείων και είναι εξοπλισµένα µε διπλές (δίφυλλες) θύρες.

Παντογράφος είναι μια συσκευή που τοποθετείται στην οροφή ενός ηλεκτρικού τρένου, τραμ ή ηλεκτρικού λεωφορείου για να συλλέγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της επαφής με εναέρια καλώδια. 

Συνήθως χρησιμοποιείται ένα μονό σύρμα, ενώ η επιστροφή του ρεύματος για να κλείσει το κύκλωμα γίνεται μέσω της μεταλλικής σιδηροτροχιάς.

Στο παρακάτω βίντεο  βλέπουμε την ηλεκτρική τροφοδοσία ενός τράμ




Όπως φαίνεται και στην εικόνα ο οδηγός έχει μπροστά του το λεγόμενο «γραφείο οδηγού» το οποίο είναι εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα ώστε ο οδηγός να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος.

 Εκτός από τα ηλεκτρονικά μέσα τα οποία βρίσκονται στο γραφείο οδηγού, ο οδηγός έχει και έναν μοχλό, του οποίου ρυθμίζει τη θέση ανάλογα με τις προτιμήσεις του, πάνω στον οποίο βρίσκονται κουμπιά για τις πιο συχνές λειτουργίες του.

Η παρακάτω παρουσίαση αναλύει τα μέρη ενός τράμ