Εκκίνηση με Αστέρα- τρίγωνο ενός ασύγχρονου κινητήρα (animation) Εκκίνηση με Αστέρα- τρίγωνο ενός ασύγχρονου κινητήρα (animation)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Εκκίνηση με Αστέρα- τρίγωνο ενός ασύγχρονου κινητήρα (animation)




Αυτό το διαδραστικό μας επιτρέπει να κατανοήσουμε τη λειτουργία εκκίνησης A-Δ ενός κινητήρα
Για να μπει σε λειτουργία ο κινητήρας, πρέπει πρώτα να κλείσει το θερμομαγνητικό και ασφάλειες του αυτοματισμού





.Εδω έχουμε το ρεύμα του αυτοματισμού να είναι στα 24V  όποτε  ασφαλίζουμε το πρωτεύον και το δευτερεύων τυλίγμα του μετασχηματιστή
 και στη συνέχεια να πατηθεί το μπουτόν εκκίνησης (START).



Τότε διέρχεται ηλεκτρικό ρεύμα από τα πηνία του ηλεκτρονόμου Κ3Μ και του χρονικού Κ1Τ που είναι ρυθμίζουμε στα 10 δευτερόλεπτα με δυνατότητα πατώντας το ποντίκι επάνω του να το ρυθμίζουμε μέχρι 30 δευτερόλεπτα  ενεργοποιώντας τα.

Ας εξετάσουμε τώρα τι συμβαίνει με την ενεργοποίηση του ηλεκτρονόμου Κ3Μ. Με την ενεργοποίηση του ηλεκτρονόμου:
κλείνουν οι κανονικά ανοικτές επαφές ισχύος 1-2, 3-4, 5-6 του Κ3Μ
κλείνει η κανονικά ανοικτή επαφή του 13-14
ανοίγει η κανονικά κλειστή επαφή του 21-22

Δείτε το σε αυτόματη λειτουργία

Το κλείσιμο των επαφών 1-2, 3-4 και 5-6 του Κ3Μ, συνδέει τα τυλίγματα του κινητήρα σε συνδεσμολογία αστέρα. 
Το κλείσιμο της επαφής 13-14 έχει σαν συνέπεια την ενεργοποίηση του ρελέ Κ1Μ, που μέσω των επαφών 1-2, 3-4 και 5-6 ισχύος του συνδέει,μέσω του θερμικού, τις τρεις φάσεις L1, L2, L3 του δικτύου με τους ακροδέκτες U1, V1, W1 των τυλιγμάτων του κινητήρα.
 Έτσι ο κινητήρας ξεκινά σε συνδεσμολογία αστέρα.

 Το άνοιγμα της επαφής 21-22 του Κ3Μ, αποκλείει την ενεργοποίηση του ηλεκτρονόμου K2M παράλληλα με τον Κ3Μ, που θα είχε σαν συνέπεια την βραχυκύκλωση των τριών φάσεων.


Με την ενεργοποίηση του ηλεκτρονόμου Κ1Μ:
κλείνει η κανονικά ανοικτή επαφή του 13-14 τροφοδοτώντας με ρεύμα το κύκλωμα ελέγχου του αυτοματισμού και μετά την απελευθέρωση του κομβίου εκκίνησης START.
 Αυτή είναι η επαφή αυτοσυγκράτησης
ανάβει η ενδεικτική λυχνία Η1 λειτουργίας του κινητήρα.


Όπως αναφέρθηκε με πάτημα του START, ενεργοποιήθηκε επίσης το χρονικό Κ1Τ. Όταν περάσει ο χρόνος για τον οποίο έχει ρυθμιστεί, ανοίγει η επαφή του 15-16. 
Τότε απενεργοποιείται ο ηλεκτρονόμος αστέρα K3M, με αποτέλεσμα να κλείσει η επαφή του 21-22 ενεργοποιώντας τον ηλεκτρονόμος τριγώνου Κ2Μ, που ενώνει τα τυλίγματα του κινητήρα σε συνδεσμολογία τριγώνου.

Η ενεργοποίηση του Κ2Μ, ανοίγει την επαφή του 11-12, αποκλείοντας έτσι την ταυτόχρονη ενεργοποίηση του ηλεκτρονόμου αστέρα Κ3Μ.

Τέλος πατώντας το κομβίον STOP  η το μπουτὀν πανικού  διακόπτεται η τροφοδοσία όλου του κυκλώματος ελέγχου, απενεργοποιώντας όλους τους ηλεκτρονόμος και διακόπτοντας τη λειτουργία του κινητήρα.
 Τότε σβήνει και η ενδεικτική λυχνία λειτουργίας Η1.
                     Πάτα το για την δραστική εικόνα