Συνδεσμολογία εκκίνησης τριφασικου κινητήρα με αστέρα / τρίγωνου Συνδεσμολογία εκκίνησης τριφασικου κινητήρα με αστέρα / τρίγωνου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Συνδεσμολογία εκκίνησης τριφασικου κινητήρα με αστέρα / τρίγωνου



Το σύστημα αστέρα τρίγωνου χρησιμοποιείτε για την ομαλή εκκίνηση τριφασικών επαγωγικών ασύγχρονων κινητήρων βραχυκυκλωμένου δρομέα ώστε να αποφευχθούν τα υψηλά ρεύματα εκκίνησης είναι ένα από τα συχνότερα συστήματα ομαλής εκκίνησης που συναντάμε στις βιομηχανικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και γι αυτό κρίθηκε σκόπιμος ο σχεδιασμός του κυκλώματος ισχύος - κυκλώματος ελέγχου και η επεξήγηση τους.




Υλικά:


1: ένα ρελε ισχύος με μια βοηθητική επαφή : n.o


2: ένα ρελε ισχύος με μια βοηθητική επαφή : n.c


3: ένα ρελε ισχύος με τρις βοηθητικές επαφές: δυο : n.cκαι μια n.o


4: ένα θερμικό με μια βοηθητική επαφή : n.c


5: ένα χρονικό


6: δυο Μπουτόν με επαναφορά το ένα :n.cκαι το άλλο n.o


7: έναν επαγωγικό κινητήρα 380/660






ΣΗΜΕΊΩΣΗ :


Το κύκλωμα Έλενχου ανάλογα τις συνθήκες λειτουργίας μπορεί να τροφοδοτηθεί από δυο φάσεις – από φάση και ουδέτερο και τάση από μετασχηματιστή .

Το κύκλωμα έλεγχου τροφοδοτείτε από μετασχηματιστή με τάση 42 μέχρι 110 volt το ανώτερο όταν οι αγωγοί όπου αποτελείτε έχουν έκταση επί δεξαμενών με εύφλεκτα υλικά και όταν μέρος του έρχεται σε επαφή με τον άνθρωπο .


ΣΧΈΔΙΟ:

  



ΕΠΕΞΉΓΗΣΗ:


Πιέζοντας το Μπουτόν εκκίνησης (start) το πηνίο ΚΜ1 θα τροφοδοτηθεί με τάση με αποτέλεσμα να κλείσουν οι επαφές του το κλείσιμο των επαφών του ΚΜ1 13-14 έχει σαν αποτέλεσμα να αντικαταστήσει στο κύκλωμα το Μπουτόν εκκίνησης αυτήν την επαφή την ονομάζουμε επαφή αυτοσυγκράτησης ταυτόχρονα με το ΚΜ1 θα μπει σε λειτουργία και το πηνίο του χρονικού έτσι η τάση περνάει από τις επαφές 7 και 5 του χρονικού στην N.C 21-22 του ΚΜ3 με αποτέλεσμα να οπλίσει του πηνίο του ΚΜ2 οπλίζοντας το ΚΜ2 ο κινητήρας πλέον λειτουργεί σε συνδεσμολογία αστέρα με περιορισμένη ένταση εκκίνησης ενώ η βοηθητική του επαφή 11-12 από N.C έγινε N.O


το χρονικό θα παραμένει στις επαφές 7 και 5 για όσο χρόνο του έχουμε ορίσει εμείς ο χρόνος αυτός είναι απαραίτητος ώστε ο κινητήρας να αναπτύξει συγκεκριμένο αριθμό στροφών και να μειωθεί η ένταση εκκίνησης λόγο της προοδευτικής αντιηλεκτρεγερτικης δύναμης . έπειτα το χρονικό κάνει την μεταγωγή από την επαφή 5 στην επαφή 6 τότε ο ΚΜ2 να αφοπλιστεί και οι επαφές του από N.O θα γίνουν ξανά N.C με αποτέλεσμα με αποτέλεσμα το όπλισμα του ΚΜ3. Aφου ο ΚΜ3 έχει οπλίσει οι βοηθητικές του επαφές αλλάζουν κατάσταση κι έτσι η επαφή 11-12 από N.C γίνετε N


O αποκόπτοντας την φάση Τ προς το χρονικό η 21 – 22 από N.C γίνετε N.O με αποτέλεσμα την αποδιέγερση του πηνίου του χρονικού και η επαφή 13 - 14 από N.O γίνετε N.C αυτό συγκρατώντας έτσι το ΚΜ3 μέσο της N.C επαφής 11 -12 του ΚΜ2 με αυτό τον τρόπο ο κινητήρας μας λειτουργεί πλέον σε συνδεσμολογία τριγώνου.


Όσο για τις επαφές 95-96 του θερμικού και 11-12 του Μπουτόν (stop) είναι σε σειρά συνδεδεμένες έτσι ώστε όταν το θερμικό χρειαστεί να διακοπεί η λειτουργιά η για οποίο άλλο λόγο χρειαστεί να διακόψουμε οι ίδιοι απ το Μπουτόν stop.


Στο σχέδιο φαίνεται πως το θερμικό συνδέετε στην έξοδο του ΚΜ1 αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να περνά από το θερμικό στην κανονική λειτουργιά το ρεύμα που περνά και από τα πηνία του κινητήρα . το ρεύμα στο πηνίο του κινητήρα είναι μικρότερο απ το ρεύμα της γραμμής έτσι απ το θερμικό περνά ρεύμα που φτάνει το 58% της πραγματικής έντασης λειτουργίας για αυτό στους διακόπτες αστέρα τριγώνου το θερμικό ρυθμίζετε στο 58%.
το είδα εδω