Έλενχος αυτοματισμού αντλίας δεξαμενής Έλενχος αυτοματισμού αντλίας δεξαμενής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Έλενχος αυτοματισμού αντλίας δεξαμενής

   
Σε αυτή την περίπτωση θέλουμε να ελέγξουμε την στάθμη σε μια δεξαμενή νερού που λειτουργεί είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα.
 Η μέγιστη στάθμη του νερού ελέγχεται από ένα ρελέ μέγιστης στάθμης. Μόλις έχουμε την επιθυμητή τιμή της στάθμης, το ρελέ μέγιστης στάθμης αποσυνδέει την αντλία και έτσι δεν έχουμε υπερχείλιση της δεξαμενής.
Το κύκλωμα ισχύος είναι το παρακάτω:
Το κύκλωμα χειρισμού είναι το παρακάτω:
Η βλάβη που παρουσιάζεται είναι η εξής:
 Εφόσον η αντλία τεθεί σε λειτουργία, δε σταματά ούτε χειροκίνητα ούτε αυτόματα.


Η ανάλυση της βλάβης.
Σε μια βλάβη θα πρέπει πρώτα να αποσυνδέσουμε την τάση.
Ελέγχουμε στο κύκλωμα ισχύος, αν ο διακόπτης επαφής Κ1Μ ανοίγει τις επαφές του όταν δεν υπάρχει τάση στο πηνίο. Με το πολύμετρο μετράμε την συνέχεια μεταξύ των ακροδεκτών της ίδιας φάσης, και στις τρεις φάσεις. Παρατηρούμε ότι το πολύμετρο σε απουσία τάσης δείχνει ότι δεν υπάρχει συνέχεια μεταξύ των ακροδεκτών της ίδιας φάσης, που σημαίνει ότι η βλάβη προέρχεται από το κύκλωμα χειρισμού.
Αναλύοντας τη βλάβη, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το σφάλμα προέρχεται από το ρελέ της στάθμης, αφού η αντλία όταν είναι σε αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία δε σταματά, μόνο αν διακόψουμε τη λειτουργία της με χειροκίνητο τρόπο.
Αποσυνδέουμε το ρελέ στάθμης και τις ανάλογες συνδέσεις του. Με αυτό τον τρόπο απομονώνουμε τις δύο πηγές του σφάλματος, τον αγωγό και το ρελέ στάθμης.
Με το πολυόργανο έλενχου   ελέγχουμε τη μόνωση ανάμεσα στους δύο αγωγούς σήματος: αν η τιμή της αντίστασης είναι μηδενική, ο σωλήνας έχει τους δύο αγωγούς ενωμένους σε κάποιο σημείο
. Εάν είναι στο άπειρο, ο σωλήνας βρίσκεται σε τέλεια κατάσταση. Στο δικό μας παράδειγμα η τιμή μέτρησης της αντίστασης είναι στο άπειρο, οπότε σωλήνας είναι σε τέλεια κατάσταση.
Για να ελέγξουμε αν το ρελέ στάθμης λειτουργεί σωστά, κάνουμε το εξής: Αφού το ενεργοποιήσουμε και το απενεργοποιήσουμε χειροκίνητα, παρατηρούμε με το πολύμετρο ότι παρουσιάζει πάντα συνέχεια, επομένως η βλάβη είναι στο ρελέ και πρέπει να αντικατασταθεί.