Μετατροπή Αυτοματισμού Κλασικού Τόρνου με την χρήση Plc Μετατροπή Αυτοματισμού Κλασικού Τόρνου με την χρήση Plc

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Μετατροπή Αυτοματισμού Κλασικού Τόρνου με την χρήση Plc



 Ο τόρνος είναι ένα συμβατικής τεχνολογίας μηχάνημα που υπάρχει στο μηχανουργείο για αρκετά χρόνια.
 Είναι η πρώτη διπλωματική εργασία που ασχολείται με τoν τροφοδοσίας και έλεγχο της μηχανής αυτής.



 Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο εκσυγχρονισμός της τροφοδοσίας της μηχανής με καινούργια στοιχεία καθώς τα παλιά είχαν φθαρεί καθώς και χρησιμοποίηση του PLC για τον έλεγχο της.


Σε αυτήν τη εργασία θα δούμε το πάντρεμα του κλασικού αυτοματισμού με την σύγχρονη μέθοδο αυτοματισμού με ηλεκτρονικό τρόπο



Περιγραφή της λειτουργίας της διάταξης

 Όπως βλέπουμε στο νέο σχέδιο και συγκρίνοντας το με το προηγούμενο σχέδιο του κλασσικού αυτοματισμού η αλλαγή επικεντρώνεται κυρίως στο κύκλωμα αυτοματισμού. 

Το κύκλωμα ισχύος δεν υπέστη καμιά αλλαγή στον τρόπο σύνδεσης του αλλά αλλαγή των στοιχείων του αφού αλλαχτήκαν όλοι οι ηλεκτρονόμοι και τα θερμικά στοιχεία. 

Επίσης καμία αλλαγή δεν υπήρξε στους μετασχηματιστές και στα στοιχεία που τροφοδοτούν εκτός από τον λαμπτήρα 1L που ανάβει όταν ανοίξουμε τον γενικό διακόπτει και περάσει το ρεύμα στην ηλεκτρολογική μας διάταξη. Προηγουμένως αυτό άναβε μέσω του μετασχηματιστή που το τροφοδοτούσε με 6V ενώ με την καινούργια διάταξη ο λαμπτήρας μεταφέρθηκε στην αρχή της διάταξης πριν τον διακόπτη ηλεκτροπληξίας και τροφοδοτείται με 230V. Έτσι έγινε αλλαγή του λαμπτήρα 1L.

Στο κύκλωμα αυτοματισμού το PLC αναλαμβάνει μέσω των εισόδων που βάλαμε εμείς και των ενεργειών του χειριστή αλλά και του προγράμματος που δημιουργήσαμε να τροφοδοτεί τους τέσσερις ηλεκτρονόμους μας που με την σειρά τους αυτοί ανοίγουν η κλείνουν τις επαφές ισχύος τους ανάλογα και τροφοδοτούν τους δύο κινητήρες της μηχανής μας.
 Δηλαδή το PLC κάνει ότι έκαναν οι βοηθητικές επαφές των ηλεκτρονόμων αλλά όχι με μηχανικό τρόπο αλλά μέσω του προγράμματος του.

Το PLC μας όπως περιγράψαμε και φαίνεται στο σχήμα έχει έξι εισόδους και τέσσερις εξόδους. Στις εξόδους όπως είναι προφανές έχουμε συνδέσει τους τέσσερις ηλεκτρονόμους όπου το πρόγραμμα αναλαμβάνει να τους τροφοδοτήσει ανάλογα με την κατάσταση των εισόδων μας (κατάσταση 1: πέρνα ρεύμα, κατάσταση 0: δεν περνά ρεύμα).
 
 4.3 Στην είσοδο 1 έχουμε συνδέσει το μπουτόν του στοπ όπου όταν το πατήσει ο χειριστής πρέπει να διακόπτει την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρονόμων για να σβήνουν οι κινητήρες.

Το μπουτόν του στοπ είναι μια normally closed επαφή που σημαίνει ότι σε κατάσταση ηρεμίας περνάει ρεύμα στην είσοδο 1 και αυτή μεταβάλλεται στιγμιαία σε κατάσταση 0 όταν ο χειριστής πατήσει το μπουτόν.
Στην είσοδο 2 έχουμε συνδέσει το μπουτόν I start 1M όπου όταν το πατήσει ο χειριστής περνάει ρεύμα στιγμιαία στην είσοδο μας. Το ίδιο συμβαίνει και στην είσοδο 3 όταν ο χειριστής πατήσει το μπουτόν II start 2M. Επίσης τα έχουμε συνδέσει έτσι ώστε το ένα να αναιρεί το άλλο δηλαδή πατώντας το I start τροφοδοτεί την είσοδο 2 αλλά διακόπτει το ρεύμα στην είσοδο 3 και το αντίστροφο για το II start. Στην είσοδο 4 έχουμε συνδέσει το μπουτόν start 2M όπου όταν το πατήσει ο χειριστής περνάει ρεύμα στιγμιαία στην είσοδο μας. 
Τέλος στις εισόδους 5 και 6 έχουμε συνδέσει τις βοηθητικές επαφές των θερμικών στοιχείων έτσι ώστε σε περίπτωση υπερέντασης να κλείσουν οι επαφές αυτές και να περάσει ρεύμα στις εισόδους μας. Έχοντας αναλύσει τις εισόδους μας και ξέροντας πώς λειτουργούσε ο κλασσικός αυτοματισμός δηλαδή ποιοι ηλεκτρονόμοι πρέπει να λειτουργούν και με ποια σειρά είμαστε έτοιμοι να μπούμε στην λογική του προγράμματος. Το πρόγραμμα μας πρέπει: • Να τροφοδοτεί τον ηλεκτρονόμο 1S όταν πατήσουμε το I start 1M • Να διακόπτει τον ηλεκτρονόμο 1S και να τροφοδοτεί πρώτα τον ηλεκτρονόμο 3S και μετά τον 2S όταν πατήσουμε το II start 2Μ. • Nα τροφοδοτεί τον ηλεκτρονόμο 4S όταν πατήσουμε το start 2M. • Να διακόπτει την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρονόμων όταν πατήσουμε το stop. 44 • Να διακόπτει την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρονόμων όταν κλείσει έστω και μία βοηθητική επαφή των θερμικών στοιχείων (όταν αλλάξουν κατάσταση από 0 σε 1 οι είσοδοι 5 και 6) • Να μην τροφοδοτεί τους ηλεκτρονόμους 2S και 3S όταν πατάω το II start 1M χωρίς να δουλεύει ο κινητήρας στην χαμηλή ταχύτητα (δηλαδή να μην έχω πατήσει πριν το I start 1M) • Να μπορεί να μεταβάλλεται ο κινητήρας 1Μ στις δύο ταχύτητες εναλλάξ. Επειδή στους ηλεκτρονόμους και στα θερμικά μας έχουμε βοηθητικές επαφές μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε για να έχουμε και μηχανική ασφάλεια στον αυτοματισμό μας. Έτσι με αυτό τον τρόπο έχουμε διπλή ασφάλεια αφού εκτός από την ασφάλεια που έχουμε στο πρόγραμμα έχουμε και την μηχανική ασφάλεια των διακοπτών. Συγκεκριμένα έχουμε συνδέσει σε σειρά τις τρείς normally closed επαφές των θερμικών με την τροφοδοσία των ηλεκτρονόμων έτσι ώστε σε περίπτωση υπερέντασης να κόβει την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρονόμων.
Την normally closed επαφή του 3S την συνδέσαμε στον 1S έτσι ώστε όταν τροφοδοτείτε ο 3S να κόβει μηχανικά την τροφοδοσία του 1S. Την normally open επαφή του 3S την συνδέσαμε έτσι ώστε να μην μπορεί να τροφοδοτηθεί ο 2S παρά μόνο όταν τροφοδοτείται ο 3S. Τέλος η normally closed επαφή του 1S δεν επιτρέπει την τροφοδοσία του 2S όταν τροφοδοτείται η 1S

Διαβάστε την ολόκληρη την διπλωματική εργασία του Μαυρίδη Παναγιώτη....