Πως βρίσκουμε τα τυλίγματα σε ενα μονοφασικό κινητήρα Πως βρίσκουμε τα τυλίγματα σε ενα μονοφασικό κινητήρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Πως βρίσκουμε τα τυλίγματα σε ενα μονοφασικό κινητήρα




Στο εσωτερικό των μονοφασικών συμπιεστών υπάρχουν δύο τυλίγματα τα οποία ονομάζονται κύριο και βοηθητικό.


Τα τυλίγματα του μονοφασικού κινητήρα
Αυτά τα τυλίγματα ενώνονται μεταξύ τους στο ένα άκρο τους σχηματίζοντας ένα κοινό κόμβο, ο οποίος καταλήγει στην ακροδέκτη C του συμπιεστή.




ηλεκτρολογικη συνδεση μονοφασικου σιμπεστή
Τα άλλα δύο ελεύθερα άκρα των τυλιγμάτων καταλήγουν στους ακροδέκτες R και S. Στον ακροδέκτη R καταλήγει η κύρια περιέλιξη του κινητήρα ενώ στον ακροδέκτη S η βοηθητική. Έστω ότι δεν γνωρίζουμε τα άκρα των τυλιγμάτων ενός συμπιεστή Με ένα ωμόμετρο (πολύμετρο - περιοχή μέτρησης 100-200 Ohm) μετράμε διαδοχικά την ωμική αντίσταση μεταξύ των δύο από τα τρία άκρα κάνοντας όλους τους συνδιασμούς, οι οποίοι είναι τρεις και σημειώνουμε δίπλα τις τιμές που βρίσκουμε, όπως βλέπουμε στα παρακάτω σχήματα.



Παρατηρούμε ότι μεταξύ δύο ακροδεκτών βρίσκουμε τη μεγαλύτερη αντίσταση (πχ 72 Ohm). Αυτό συμβαίνει γιατί σε αυτούς τους ακροδέκτες μετράμε το άθροιμα των αντιστάσεων των δύο πηνίων του συμπιεστή. Ο τρίτος ακροδέκτης είναι ο κοινός ακροδέκτης C στον οποίο ενώνονται τα δύο πηνία, όπως δείχνει το παρακάτω σχήμα.
Ακροδέκτες με τη μεγαλύτερη αντίσταση




Έχουμε έτσι εντοπίσει τα άκρα των δύο πηνίων και τώρα είναι εύκολο να βρούμε ποιο είναι το κύριο (RUN ή Main) και ποιο το βοηθητικό (Start). 
Ενώ αυτό με τη μεγαλύτερη ωμική αντίσταση το βοηθητικό τύλιγμα (Start) 
Σύμφωνα με τα παραπάνω το τύλιγμα με τη μικρότερη ωμική αντίσταση είναι το κύριο τύλιγμα (Run)

πηγή