Καλώδια που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά δίκτυα πλοίων Καλώδια που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά δίκτυα πλοίων

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Καλώδια που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά δίκτυα πλοίων

 


Στην πλειοψηφία των πλοίων, το ηλεκτρικό δίκτυο είναι τριφασικό Ε.Ρ. (440V, 3-phase / 380V, 3- phase) Όλοι οι καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος τροφοδοτούνται από τον κεντρικό πίνακα του ηλεκτροστασίου μέσω του κυρίου δικτύου διανομής και των τοπικών πινάκων


Ξεχωριστό δίκτυο διανομής ανάγκης (emergency distribution system) που τροφοδοτείται από τη γεννήτρια ασφαλείας (ή κατάλληλους συσσωρευτές) δίνει τη δυνατότητα παράλληλης
   
Εγκαταστάσεις πλοίου Ηλεκτρικά δίκτυα πλοίων τροφοδοσίας συγκεκριμένων καταναλωτών -απαραίτητοι για την ασφάλεια και τη λειτουργία του πλοίου,σε περίπτωση μη λειτουργίας του κύριου δικτύου
Σε πλοία με πολύ μεγάλα φορτία (μεγάλα κρουαζιερόπλοια), το κύριο δίκτυο μπορεί να τροφοδοτείται μέσω γεννητριών υψηλής τάσης (3.3 kV, 6.6 kV ή ακόμα και 11 kV) για τον περιορισμό του μεγέθους της έντασης του ρεύματος και συνεπώς της απαραίτητης διατομής καλωδίων τροφοδοσίας
Ο φωτισμός του πλοίου και μονοφασικά φορτία χαμηλής ισχύος συνήθως λειτουργούν σε τάση 220V (μέσω κατάλληλων μετασχηματιστών)

Καλώδια που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά δίκτυα πλοίων
   
 Τα καλώδια που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικό δίκτυο πλοίου πρέπει να είναι εγκεκριμένου “ναυτικού τύπου” (πιστοποιημένα από νηογνώμονα) καθώς οι συνθήκες λειτουργίας τους διαφοροποιούνται σε σχέση με εκείνες σε ένα κλασσικό δίκτυο διανομής στεριάς (π.χ. υγρασία, θερμοκρασία περιβάλλοντος χώρου κ.α.)

 Πρέπει να είναι άφλεκτα και στεγανά - σε περίπτωση πυρκαγιάς καταστρέφονται αλλά δεν αναφλέγονται ώστε να μεταδώσουν τη φωτιά

 
Σε πλοίο με ηλεκτρολογικό δίκτυο τάσης 440V (πλειοψηφία των περιπτώσεων) χρησιμοποιούνται πιστοποιημένα καλώδια διανομής 600/1000V (600V ως προς τη γη / 1000V μεταξύ δύο αγωγών) Κατηγοριοποιούνται σε δύο βασικές κατηγορίες με βάση το σκοπό χρήσης τους: Εύκαμπτα – σε περιπτώσεις όπου απαιτείται αντοχή του καλωδίου σε επανειλημμένες κάμψεις αυτού, π.χ. ηλεκτρικές φορητές συσκευές

Δύσκαμπτα – σε περιπτώσεις όπου δεν απαιτείται ευκαμψία του καλωδίου (π.χ. σε κυκλώματα διανομής ηλεκτρικής διανομής), εξαιρετικά ανθεκτικά σε θερμότητα και φλόγα Ανάλογα με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου δικτύου διανομής που εξυπηρετούν (π.χ. ένταση ρεύματος λειτουργίας) και τις αντίστοιχες συνθήκες λειτουργίας (π.χ. αντίσταση σε υψηλή θερμοκρασία), επιλέγονται με βάση την κατασκευαστική δομή τους

Τα περισσότερα καλώδια που χρησιμοποιούνται σε πλοία έχουν εξωτερική θωράκιση από δικτυωτό μεταλλικό πλέγμα από χάλυβα, ορείχαλκο ή αλουμίνιο

Τα βασικά μέρη που αποτελούν ένα καλώδιο είναι: Ηλεκτρικοί αγωγοί -αποτελούνται από χαλκό υψηλής καθαρότητας, ανάλογα με τον αριθμό των αγωγών χαρακτηρίζονται διπολικά (δύο αγωγοί), τριπολικά (τρείς αγωγοί), κτλ

Μονωτικά υλικά – γενικά αποτελούνται από συνθετικά υλικά (βουτίλιο, σιλικόνη κ.α.) εξασφαλίζουν την ηλεκτρική μόνωση μεταξύ των αγωγών Cu (το PVC το οποίο συναντάται συνήθως σε εγκαταστάσεις διανομής ξηράς, δεν χρησιμοποιείται για μόνωση των αγωγών καθώς παρουσιάζει μικρή αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες (σημείο τήξης 150 oC)

 Παρεμβάσματα – κατάλληλα υλικά για την πλήρωση πιθανών κενών μεταξύ των μονωμένων αγωγών ώστε να εξασφαλίζεται η συμπαγής κυλινδρική δομή του καλωδίου Προστατευτική επενδύση/θωράκιση – εξασφαλίζει την προστασία του καλωδίου από την υγρασία και πιθανές μηχανικές καταπονήσεις, συνήθως αποτελούνται από δικτυωτό μεταλλικό πλέγμα από χάλυβα, ορείχαλκο ή αλουμίνιο

Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου MGG
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου MGG
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου MGG άοπλο για παροχή 0,6/1kV
MGG - Καλώδιο παροχής & φωτισμού - 0,6/1 kV Άοπλο
Χαρακτηριστικά
1. Αγωγός από ηλεκτρολυτικά πλεγμένος και αναθερμαμένο χαλκό - Class 2
2. Μόνωση HEPR
3. Εσωτερική μόνωση απο λάστιχο ή πολυεστέρα
4. Εξωτερική μόνωση απο λαστιχο χλωροπρενίου για αντοχή σε λάδια, πετρέλαια και φλόγα

Κατασκευή:
Επικασσιτερομενος ή απλός CL2 ή CL5 αγωγός
Οναμαστική τάση: 0,6/1kV
Θερμοκρασία λειτουργίας: -40 to 90 ˚C
Στοιχεία πυρήνα: Σύμφωνα με πρότυπα DIN 89160
Χρωματισμός: Μαύρο
Οδηγίες: DIN 89160, IEC 60332-3-22 CAT. A, IEC 60332-1

Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου οπλισμένο FMGCG ελέγχου
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου οπλισμένο FMGCG ελέγχου
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου FMGCG για επικοινωνία και έλεγχο
FMGCG - Καλώδιο επικοινωωίας & ελέγχου - 250V οπλισμένο
Χαρακτηριστικά τομής
1. Αγωγός ηλεκτρολυτικά κατεργασμένος, πλεγμένος, αναθερμαμενος, χαλκός - Class 2
2. Μόνωση HEPR
3. Εσωτερική μόνωση απο λάστιχο ή πολυεστέρα
4. Πλέγμα οπλισμού
5. Εξωτερική μόνωση απο λαστιχο χλωροπρενίου για αντοχή σε λάδια, πετρέλαια και φλόγα
Κατασκευή: Επικασσιτερομενος ή απλός CL2 ή CL5 αγωγός
Οναμαστική τάση: 250V
Θερμοκρασία λειτουργίας: -40 to 90 ˚C
Στοιχεία πυρήνα: Σύμφωνα με πρότυπα DIN 89159
Χρωματισμός: Μαύρο
Οδηγίες: DIN 89159, IEC 60332-3-22 CAT. A, IEC 60332-1
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου οπλισμένο MGG
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου οπλισμένο MGG
Καλώδιο λάστιχο ναυτικού τύπου MGG οπλισμένο για παροχή 0,6/1kV
MGG - Καλώδιο παροχής & φωτισμού - 0,6/1 kV Άοπλο
Χαρακτηριστικά τομής
1. Αγωγός από ηλεκτρολυτικά πλεγμένος και αναθερμαμένο χαλκό - Class 2
2. Μόνωση HEPR
3. Εσωτερική μόνωση απο λάστιχο ή πολυεστέρα
4. Χάλκινος οπλισμός
5. Εξωτερική μόνωση απο λαστιχο χλωροπρενίου για αντοχή σε λάδια, πετρέλαια και φλόγα
Κατασκευή: Επικασσιτερομενος ή απλός CL2 ή CL5 αγωγός
Οναμαστική τάση: 0,6/1kV
Θερμοκρασία λειτουργίας: -40 to 90 ˚C
Στοιχεία πυρήνα: Σύμφωνα με πρότυπα DIN 89158
Χρωματισμός: Μαύρο
Οδηγίες: DIN 89158, IEC 60332-3-22 CAT. A, IEC 60332-1